RESTART-DCM

Warsztaty

To nie tylko teoria, ale przede wszystkim praktyka - ćwiczenia, analiza przypadków i wymiana doświadczeń z innymi specjalistami.

Przesuń w bok

Dwa spotkania za nami - co udało się osiągnąć?

W dniach 22-23 marca odbyło się szkolenie RESTART-DCM, poświęcone diagnozie i terapii dzieci doświadczających jąkania w wieku przedszkolnym w oparciu o Model Wymagań i Możliwości (ang. Demand and Capacities Model). Uczestnicy warsztatów mieli okazję zgłębić kluczowe założenia metody, która koncentruje się na osiągnięciu optymalnej równowagi między zdolnościami dziecka a stawianymi mu wymaganiami.

Podczas szkolenia omawiano m.in. strategie redukcji wymagań motorycznych, językowych, emocjonalnych i kognitywnych oraz sposoby wspierania rozwoju zdolności dziecka w tych obszarach. Istotnym elementem była również rola rodziców w procesie terapeutycznym oraz znaczenie współpracy między nimi a terapeutą.

Szkolenie dostarczyło uczestnikom nie tylko wiedzy teoretycznej, ale również praktycznych narzędzi do pracy z dziećmi jąkającymi się i ich rodzinami. Warsztaty umożliwiły wymianę doświadczeń oraz pogłębienie umiejętności w zakresie skutecznego stosowania metody RESTART-DCM w praktyce.

Dwa spotkania za nami - co udało się osiągnąć?

W dniach 22-23 marca odbyło się szkolenie RESTART-DCM, poświęcone diagnozie i terapii dzieci doświadczających jąkania w wieku przedszkolnym w oparciu o Model Wymagań i Możliwości (ang. Demand and Capacities Model). Uczestnicy warsztatów mieli okazję zgłębić kluczowe założenia metody, która koncentruje się na osiągnięciu optymalnej równowagi między zdolnościami dziecka a stawianymi mu wymaganiami.

Podczas szkolenia omawiano m.in. strategie redukcji wymagań motorycznych, językowych, emocjonalnych i kognitywnych oraz sposoby wspierania rozwoju zdolności dziecka w tych obszarach. Istotnym elementem była również rola rodziców w procesie terapeutycznym oraz znaczenie współpracy między nimi a terapeutą.

Szkolenie dostarczyło uczestnikom nie tylko wiedzy teoretycznej, ale również praktycznych narzędzi do pracy z dziećmi jąkającymi się i ich rodzinami. Warsztaty umożliwiły wymianę doświadczeń oraz pogłębienie umiejętności w zakresie skutecznego stosowania metody RESTART-DCM w praktyce.

Warsztaty obejmują jeden moduł e-learningowy oraz trzy intensywne dni szkoleniowe.

E-learning (3 godziny): dostępny na 2 tygodnie przed rozpoczęciem warsztatu na żywo. Trzygodzinny webinar wprowadzający w metodę RESTART-DCM. Podczas szkolenia przedstawione zostaną podstawy teoretyczne, dowody naukowe oraz ogólny zarys terapii. Logopedzi, którzy rozważają certyfikację w zakresie terapii RESTART-DCM, ale nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji, mogą najpierw zarejestrować się wyłącznie na ten wstępny webinar. Po jego ukończeniu będą mogli zdecydować, czy chcą kontynuować pełne szkolenie.

22 marca 2025

Dzień 1

szkolenia stacjonarne

Po pierwszym dniu uczestnicy będą potrafili opisać założenia podejścia DCM oraz proces wieloczynnikowej oceny DCM. W praktyce przećwiczą:

- przedstawienie metody rodzicom,

- rozpoznawanie wymagań komunikacyjnych w interakcji rodzic-dziecko,

- przeprowadzanie oceny motoryki oralnej (Oral Motor Assessment Score) oraz obliczanie wyniku,

- dobór istotnych czynników do pracy terapeutycznej,

- prowadzenie konsultacji rodzic-terapeuta zgodnie z podejściem RESTART-DCM,

- umiejętności terapeutyczne związane z redukcją wymagań motorycznych i językowych u dziecka oraz w jego otoczeniu, RESTART-DCM / Faza I.

23 marca 2025

Dzień 2

szkolenia stacjonarne

Drugiego dnia uczestnicy przećwiczą:

- umiejętności terapeutyczne dotyczące redukcji wymagań emocjonalnych i poznawczych u dziecka oraz w jego otoczeniu; RESTART-DCM / Faza I,

- zwiększanie zdolności motorycznych, językowych, emocjonalnych i poznawczych dziecka, RESTART-DCM / Faza II,

- zasady stopniowego wygaszania terapii i jej zakończenia.

Uczestnicy będą pracować w małych grupach warsztatowych, aby każdy miał możliwość rozwinięcia swoich umiejętności klinicznych.

Po zakończeniu drugiego dnia uczestnicy otrzymają dostęp do zamkniętej części strony internetowej.

14 czerwca 2025

Dzień 3

szkolenia online (Zoom)

Przed rozpoczęciem trzeciego dnia uczestnicy mogą przesłać pytania dotyczące stosowania metody RESTART-DCM w praktyce. Wszyscy uczestnicy powinni również przygotować i przesłać (krótkie) studium przypadku, w którym zastosowali to podejście. Podczas Modułu 4 uczestnicy będą ćwiczyć praktyczne zastosowanie metody RESTART-DCM w kluczowych aspektach przedstawionych studiów przypadku oraz wezmą udział w sesji rozwiązywania problemów (trouble shooting) związanej z przesłanymi pytaniami.

Warsztaty obejmują jeden moduł e-learningowy oraz trzy intensywne dni szkoleniowe.

E-learning (3 godziny): dostępny na 2 tygodnie przed rozpoczęciem warsztatu na żywo. Trzygodzinny webinar wprowadzający w metodę RESTART-DCM. Podczas szkolenia przedstawione zostaną podstawy teoretyczne, dowody naukowe oraz ogólny zarys terapii. Logopedzi, którzy rozważają certyfikację w zakresie terapii RESTART-DCM, ale nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji, mogą najpierw zarejestrować się wyłącznie na ten wstępny webinar. Po jego ukończeniu będą mogli zdecydować, czy chcą kontynuować pełne szkolenie.

Warsztaty obejmują jeden moduł e-learningowy oraz trzy intensywne dni szkoleniowe.

E-learning (3 godziny): dostępny na 2 tygodnie przed rozpoczęciem warsztatu na żywo. Trzygodzinny webinar wprowadzający w metodę RESTART-DCM. Podczas szkolenia przedstawione zostaną podstawy teoretyczne, dowody naukowe oraz ogólny zarys terapii. Logopedzi, którzy rozważają certyfikację w zakresie terapii RESTART-DCM, ale nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji, mogą najpierw zarejestrować się wyłącznie na ten wstępny webinar. Po jego ukończeniu będą mogli zdecydować, czy chcą kontynuować pełne szkolenie.

Terminy w 2025 roku

E-learning dostępny od 6 marca 2025 (3 godziny)

Dzień 1: Szkolenie stacjonarne - sobota, 22 marca 2025

Dzień 2: Szkolenie stacjonarne - niedziela, 23 marca 2025

Dzień 3: Szkolenie online - Zoom, sobota, 14 czerwca 2025

Lokalizacja

Dzień 1, Dzień 2: Katowice, Polska

Dzień 3: Online - Zoom

Trenerzy

Ellen Laroes, logopeda, Certyfikowany Europejski Specjalista Jąkania, praktyka prywatna, specjalizacja: terapia jąkania


Joeri van Ormondt, logopeda, Certyfikowany Europejski Specjalista Jąkania, praktyka prywatna, specjalizacja: terapia jąkania, członek zarządu CESS i mentor.

Cena

999 PLN / średnio 250 EUR (płatność do 31 grudnia 2024)

1299 PLN / średnio 320 EUR (płatność od 1 stycznia 2025)

Dane kontaktowe

Organizacyjne: szkolenia@fcl.org.pl

Merytoryczne: info@restartdcm.org

Dla kogo?

Logopedzi pracujący z (lub zamierzający pracować z) dziećmi,

które doświadczają jąkania, stosujący wieloczynnikowe,

ustrukturyzowane, pośrednie podejście terapeutyczne.

Liczba godzin

30 godzin online oraz godziny kontaktowe,

5 godzin na dokładne zapoznanie się z Metodą RESTART-DCM,

4 godziny na wykonanie zadania praktycznego pomiędzy

Modułami 3 i 4.

Liczba miejsc

Maksymalnie 24 osoby

Certyfikat

Certyfikat uczestnictwa (30 godzin) oraz ukończenie zadania praktycznego (4 godziny).

Warsztaty obejmują jeden moduł e-learningowy oraz trzy intensywne dni szkoleniowe.

E-learning (3 godziny): dostępny na 2 tygodnie przed rozpoczęciem warsztatu na żywo. Trzygodzinny webinar wprowadzający w metodę RESTART-DCM. Podczas szkolenia przedstawione zostaną podstawy teoretyczne, dowody naukowe oraz ogólny zarys terapii. Logopedzi, którzy rozważają certyfikację w zakresie terapii RESTART-DCM, ale nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji, mogą najpierw zarejestrować się wyłącznie na ten wstępny webinar. Po jego ukończeniu będą mogli zdecydować, czy chcą kontynuować pełne szkolenie.

SFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW NARODOWEGO INSTYTUTU WOLNOŚCI - CENTRUM ROZWOJU SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO W RAMACH RZĄDOWEGO PROGRAMU WSPIERANIA ROZWOJU ORGANIZACJI PORADNICZYCH NA LATA 2022-2033